«Ιλιάδα» του Ομήρου
Ανακαλύπτοντας τον Τρωικό πόλεμο
O Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ανακοινώνει με χαρά, μετά από την επιτυχημένη σειρά αναγνώσεων της «Οδύσσειας» του Ομήρου, τη συνέχεια των ηχογραφημένων αναγνώσεων με τη μορφή podcast με την ανάγνωση του πρώτου ομηρικού έπους, της «Ιλιάδας». Την απαράμιλλη μετάφραση του Δ.Ν. Μαρωνίτη διαβάζουν 24 ηθοποιοί της Κύπρου. Μια συναρπαστική δραματοποίηση της τελευταίας περιόδου της σύγκρουσης των Αχαιών και Τρώων, καθώς και των θείων επεμβάσεων που καθοδηγούν την πορεία του πολέμου.
Με τον προσωπικό τόνο του κάθε αναγνώστη και μουσικές επιλογές ειδικά διαμορφωμένες για κάθε επεισόδιο, η σειρά υπόσχεται για όλους τους λάτρεις της παγκόσμιας λογοτεχνίας έναν πλούσιο και ενδιαφέροντα ηχητικό κόσμο, που διεισδύει στον δραματικό χαρακτήρα του έπους και μεταφέρει τα πάθη και τους ανταγωνισμούς θνητών και θείων ηρώων.
Τον νέο κύκλο ηχογραφημένων αναγνώσεων εγκαινιάζει ο ηθοποιός Βαρνάβας Κυριαζής, ο οποίος διαβάζει τη ραψωδία Α. Τη μουσική επιμέλεια έχει αναλάβει η μουσικολόγος και ραδιοφωνική παραγωγός Μαριάννα Γαλίδη, ενώ την ηχοληψία, το μοντάζ και τη μείξη ήχου το Suite16 Recording studio.
To podcast της ραψωδίας Α μπορείτε να ακούσετε πιο κάτω στην ενότητα LINKS.
Περίληψη
Ο αρχηγός του στρατού τον Αχαιών, Αγαμέμνονας, κρατά ως λάφυρο τη Χρυσηίδα, κόρη του Τρωαδίτη ιερέα του Απόλλωνα, Χρύση, και ο θεός παρεμβαίνει, μετά από παράκληση του τελευταίου, στέλνοντας λοιμό στο στρατό. Ο μάντης Κάλχας αποκαλύπτει την αιτία του κακού και ο Αχιλλέας συγκαλεί συνέλευση, ζητώντας να επιστραφεί η Χρυσηίδα. Ο Αγαμέμνονας πείθεται, απαιτώντας να πάρει τη Βρισηίδα σε αντικατάσταση της δικής του αιχμάλωτης. Έτσι προκύπτει ο «άγριος θυμός» του Αχιλλέα, ο οποίος αποσύρεται εκτός μάχης και επικαλείται τη βοήθεια της μητέρας του, της θεάς Θέτιδας, που για λογαριασμό του γιου της αποσπά από τον Δία υπόσχεση για νίκη των Τρώων.
Τη ραψωδία Β διαβάζει ο ηθοποιός Πάνος Μακρής.
Mουσική επιμέλεια: Μαριάννα Γαλίδη
Ηχοληψία, μοντάζ, μείξη ήχου: Suite16 Recording studio
To podcast της ραψωδίας Β μπορείτε να ακούσετε πιο κάτω στην ενότητα LINKS.
Περίληψη
Ο Δίας στέλνει στον Αγαμέμνονα ένα απατηλό Όνειρο, με τη μορφή του Νέστορα, προτρέποντάς τον να εξαπολύσει επίθεση ενάντια στους Τρώες, καθώς ήρθε η ώρα της νίκης. Ο βασιλιάς αφηγείται το όνειρο στους άλλους αρχηγούς και εξηγεί τις ελπίδες του. Επιθυμώντας, όμως, να δοκιμάσει το ηθικό του στρατεύματός του προσποιείται ότι θέλει να εγκαταλείψει το σχέδιο πολιορκίας της Τροίας. Οι Αχαιοί ορμούν με χαρά προς τα καράβια τους, έτοιμοι να γυρίσουν στην πατρίδα, αλλά ο Οδυσσέας, παρακινημένος από τη θεά Αθηνά, ξέρει πώς να τους εμποδίσει. Τα ενθαρρυντικά του λόγια ενδυναμώνουν το φρόνημά τους, κι έτσι Αχαιοί και Τρώες ετοιμάζονται για τη μάχη. Ο ποιητής, επικαλούμενος τη βοήθεια των Μουσών, παραθέτει σχολαστικά τον κατάλογο των δύο εμπόλεμων πλευρών: αρχηγούς, πόλεις και συμμάχους των Ελλήνων και έπειτα των Τρώων και των συμμαχικών λαών τους.
Τη ραψωδία Γ διαβάζει η ηθοποιός Λέα Μαλένη.
Mουσική επιμέλεια: Μαριάννα Γαλίδη
Ηχοληψία, μοντάζ, μείξη ήχου: Suite16 Recording studio
To podcast της ραψωδίας Γ μπορείτε να ακούσετε πιο κάτω στην ενότητα LINKS.
Περίληψη
Τρώες και Αχαιοί είναι παραταγμένοι σε θέση μάχης. Πρώτος προβάλλει ο Αλέξανδρος (ο ωραίος Πάρης), ο οποίος έντρομος στη θέα του πολεμόφιλου Μενέλαου, τρέπεται σε φυγή. Όμως, οι μομφές του Έκτορα για τη δειλία του και την απαγωγή της Ελένης, τον μεταπείθουν και προτείνει να μονομαχήσει με τον Μενέλαο. Στον νικητή της μονομαχίας θα δοθεί η Ελένη και οι θησαυροί της. Εντωμεταξύ, η Ελένη παρουσιάζεται στις τρωικές επάλξεις για να συναντήσει τον βασιλιά Πρίαμο. Του αναγνωρίζει τους Αχαιούς διοικητές, αναφέροντάς του τα κατορθώματά τους. Ενώ συζητούν, ο Πρίαμος καλείται στο πεδίο της μάχης για να τελέσει τις καθιερωμένες θυσίες στους θεούς. Η μονομαχία ξεκινά με τον Μενέλαο να προκαλεί μια ελαφριά πληγή στον αντίπαλό του. Πριν προλάβει να επιτύχει, η θεά Αφροδίτη επεμβαίνει και σώζει τον αγαπημένο της Αλέξανδρο, μεταφέροντάς τον μέσα «σε μια πυκνή νεφέλη» στον θάλαμο της Ελένης. Ο Αγαμέμνονας δηλώνει ότι αδιαμφισβήτητος νικητής της μονομαχίας είναι ο Μενέλαος και απαιτεί να τηρηθούν οι όροι της.
Τη ραψωδία Δ διαβάζει o ηθοποιός Παναγιώτης Λάρκου.
Mουσική επιμέλεια: Μαριάννα Γαλίδη
Ηχοληψία, μοντάζ, μείξη ήχου: Suite16 Recording studio
To podcast της ραψωδίας Δ μπορείτε να ακούσετε πιο κάτω στην ενότητα LINKS.
Περίληψη
Απέναντι στη διαμάχη Αχαιών και Τρώων τοποθετούνται για ακόμα μία φορά οι Ολύμπιοι θεοί. Ο Δίας υποστηρίζει ότι νικητής είναι ο Μενέλαος και ότι πρέπει να οδηγήσει την Ελένη πίσω στην πατρίδα, ενώ η Ήρα, οργισμένη, εμμένει στην προσπάθειά της να καταστρέψει την Τροία. Οι δυο τους έρχονται σε συμφωνία, με την Ήρα να του προσφέρει ανταλλάγματα και τον Δία να υποχωρεί. Τότε, με την προτροπή της, ο Δίας διατάζει την Αθηνά να διασφαλίσει ότι οι Τρώες θα παραβιάσουν πρώτοι τη συνθήκη ειρήνης. Εκείνη σπρώχνει με δελεαστικά λόγια τον διάσημο τοξότη της Τροίας, τον Πάνδαρο, να ρίξει ένα βέλος στον Μενέλαο. Τον τραυματίζει ελαφρώς. Ο Αγαμέμνονας καταριέται τους Τρώες που καταπάτησαν τους όρκους και ξεσηκώνει το στράτευμά του, επαινώντας τους αρχηγούς του. Οι δύο αντιμαχόμενοι στρατοί πάλι ανασυντάσσονται.
Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου παρουσιάζει σε ηχογραφημένη ανάγνωση τη ραψωδία Ε της Ιλιάδας του Ομήρου, στη σπουδαία μετάφραση του διακεκριμένου φιλολόγου Δ. Ν. Μαρωνίτη.
Τη ραψωδία Ε διαβάζει η ηθοποιός Ζωή Κυπριανού.
Mουσική επιμέλεια: Μαριάννα Γαλίδη
Ηχοληψία, μοντάζ, μείξη ήχου: Suite16 Recording studio
To podcast της ραψωδίας Ε μπορείτε να ακούσετε πιο κάτω στην ενότητα LINKS.
Περίληψη
Η μάχη μαίνεται και στις δύο πλευρές υπό την επιρροή των θεών. Με την υποστήριξη της Αθηνάς, ο Διομήδης ρίχνεται στη μάχη, προκαλώντας τη σφαγή των Τρώων. Σκοτώνει τον Πάνδαρο, τραυματίζει τον Αινεία και τη μητέρα του Αφροδίτη, που έχει έρθει να τον βοηθήσει. Στο μεταξύ, ο Άρης που συντρέχει τους Τρώες σώζει τον Αινεία, ενώ η Αθηνά και η Ήρα σπεύδουν στο πλευρό των Αχαιών. Ο Διομήδης, χάρη στην Αθηνά, καταφέρνει να τραυματίσει τον ίδιο τον Άρη, κι εκείνος βαριά πληγωμένος επιστρέφει στον Όλυμπο, όπου δέχεται τις φροντίδες του Δία. Συνάμα, η Ήρα και η Αθηνά γυρίζουν κι αυτές πίσω.